Restaurant

Gezondheid en sporten is een heuse trend de laatste jaren, steeds meer mensen beginnen er aandacht aan te besteden om gezonder en fitter te worden. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan, het is hard werken om dit ook werkelijk te bereiken en je zult concessies moeten doen. Hoewel sporten natuurlijk erg belangrijk is om fitter te worden, is eten nog steeds het belangrijkste als je wilt afvallen. Veel mensen vinden het heerlijk om uit eten te gaan, omdat ze toch willen afvallen zijn ze makkelijker geneigd dit af te zeggen omdat het niet in je schema past. Toch is het zeer zeker mogelijk om tijdens het afvallen gewoon uit eten te gaan, houdt dan rekening met de volgende tips.

Zoek naar een restaurant die bij je eisen past

Je hebt restaurants waar je voor een bedrag onbeperkt friet met spareribs kunt eten, en je hebt a la carte restaurants waar je zelf een maaltijd kan samenstellen, welke denk je dat het beste voor je is als je wilt afvallen? Je hebt best veel mogelijkheden op dit gebied, kijk bijvoorbeeld altijd goed naar het menu. Je kan ook altijd even bellen om te vragen of ze speciale gerechten voor mensen met dieetwensen hebben. Restaurants maken ook steeds met gezonde, vegetarische en veganistische gerechten. Lijkt een gezonde vegetarische pizza je wat? Ga dan je Pizza bestellen bij Woodstone Pizza Haarlem.

Vermijd bepaalde voedingsmiddelen

Veel gerechten in restaurants worden klaargemaakt met voedingsmiddelen die over snelle koolhydraten bevatten, bijvoorbeeld zoetigheden, (wit) brood, (witte) pasta, rijst en aardappelen. Buiten de snelle koolhydraten bevatten zo ook nog over veel calorieën, niet echt wenselijke als je wilt afvallen dus. Sla bijvoorbeeld een voorgerecht met brood af of geef het mandje door aan anderen, probeer ook groente te bestellen in plaats van extra rijst of pasta. Kies als hoofdgerecht voor bijvoorbeeld een vlees, vis, ei of soepgerecht met groenten. Sla ook de zoete toetjes over en vraag bijvoorbeeld voor een kop zwarte koffie of thee.

Maak ook gebruik van de volgende tips:

  • Vraag aan het personeel of de saus apart geserveerd kan worden. In de sauzen zitten vaak de meeste calorieën, vaak wordt er ook veel suiker in verwerkt. Wanneer je de sauzen apart laat serveren kan je zelf beslissen of en hoeveel je ervan neemt.
  • Het bord hoeft niet leeg, vaak hebben mensen de drang om perse hun bord leeg te eten in een restaurant. echter vol = vol, als je het lastig vindt om aan te voelen of je vol zit, leg dan af en toe je bestek neer en eet rustig.
  • In alcohol zitten heel veel calorieën, het is heel verleidelijk om een lekker biertje of een glas wijn bij de maaltijd te bestellen. Probeer deze verleiding echter te weerstaan, bestel gewoon een lekker glaasje (bruis) water.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *